maandag 21 november 2011

Christmas with Tilda.......background workshop......


Hallo allemaal,

Hello everybody,


Vandaag wil ik jullie een kaart laten zien met een zelfgemaakte achtergrond. Sommigen van jullie hebben al eerder iets dergelijks gezien, maar deze keer heb er nog een embossing techniek aan toegevoegd, wat weer een mooi effect geeft. Op onderstaande link kun je de vorige uitgebreide workshop vinden.

Today I want let to see you a Christmas card with a selfmade background. Some of you will have seen something like this before. You can find more here:


It is a little different, because this time I also used the embossing technic, what gives a nice effect.


Je kunt natuurlijk met allerlei kleuren en stempels experimenteren.

You can experience with all kind of colours and stamps.


De Tilda stempel heb ik ingekleurd met Copics.

The Tilda stamp is coloured with Copics.


Voor de achtergrond heb ik distress-inkt van Ranger gebruikt, Versamark met zilverkleurig embossingpoeder en de heattool.

For the background I used Distress ink from Ranger, Versamark with silver embossingpowder and the heattool.


Hier kun je goed zien welke kleuren ik met welke stempels heb gebruikt.

Here you see the colours I used for each stamp.




The Helleborus and big cristal are from the Magnolia collection "Winter 2008".
The text stamp is from the collection "So Jolly Under The Mistletoe 2009".
Tilda on the Christmasball is from the collection "Merry Little Christmas 2010".
The little dots stamp is from Hampton Art.






Na het stempelen met distress-inkt heb ik eerst met een penseel nr. 2 en wat water de inkt uit laten lopen bij de bloemen en de kristal. Als je wilt kun je nog wat extra kleur toevoegen aan je penseel.
Na het drogen heb ik weer gestempeld met de dot stempel en distress inkt op plaatsen waar ik het mooi vondom de ruimtes op te vullen. Na opnieuw alles te laten drogen heb ik met Versamark en dezelfde dot stempel gestempeld en zilverkleurige embossinginkt over het hele blad gestrooid. Het teveel aan poeder heb ik eraf geschud en vervolgens alles met de heattool laten smelten.
Alle witte randen heb ik gesponst met distress-inkt Vintage Photo van Ranger.

After stamping with the distress ink first, I used a brush nr. 2 and some water to spread the colour in the flowers and cristal. If you want, you can add some extra distress-ink.
After drying I stamped with distress-ink and the dot stamp at places where I liked it. After drying again I used Versamark and the dot stamp and spread silver embossingpowder over the whole background. I shook off what was too much and embossed all with the heattool.
I distressed all white edges with Distress-ink Vintage Photo from Ranger.


Ik heb een Nestability Kristal stans gebruikt voor de ondergrond van het lichtje op de dvd en achter de Tilda stempel. Deze zijn op dezelfde manier geëmbossed als de achtergrond. Op de kerstbal heb ik wat goudkleurige Stickles gebruikt.

For the little light and the backside of the Christmas ball I used a Nestability Cristal die and embossed it in the same way as the dots on the background.
At the Christmasball I used some gold Stickles.


Daarna heb ik rode strass steentjes toegevoegd aan de kristal, het lichtje en hier en daar op de achtergrond van de kaart.

 I added also some red rhinestones on the cristal, light and the background of the card.


Je kunt natuurlijk nog van alles toevoegen aan de kaart, zoals bloemen, lint, bedels of wat je maar wilt. Soms is eenvoudig ook gewoon mooi.

To the card you also can add some flowers, ribbon, lace, charms, whatever you want. Sometimes is simpel also beautiful.

Ik hoop dat jullie hier wat mee kunnen, mocht je nog niet geëxperimenteerd hebben. Het kost wat meer tijd, maar is erg leuk om te doen. Maak altijd genoeg achtergrond papier tegelijkertijd, want hetzelfde erbij maken lukt meestal niet. Dat is het mooie ervan. Het blijft een uniek werkje van jezelf.
Veel plezier!

I wish you all a nice experience with this. Make enough background paper at the same time. Mostly you can not make the same again, because it is different each time. That's why this is personal and unique work each time.
Much fun!


Groetjes Henny.

Greetings Henny.


1 opmerking: